28 Şubat 2014 Cuma

Ayna ayna ...

...Çarşıda...



Hızma'nın önünde bir BeBeK.
Sahibini bekleyip duru.
Görenin aklı kalıyor, dönüp bir daha bakıyor.
O ise mağrur, gururlu, gitmeye hazır.


Gözü vitrinde, aklı Nezih'te.

"Beni bekleyeyim diye buraya bıraktı, ben de beklerim.
İşim bu, onu gezdirmek. Gezmediği zamanlarda da beklemek.
Daha dün papatya tarlalarında coştuk, tarla aralarında hoplayıp zıpladık, orman yollarında taşların üzerinden sektik.
Bugün de çarşıdayız.
İşlerimizi halledip, arkadaşlarımıza uğrayacağız, hal hatır soracağız.
Bu da gezmek sayılır.
Hem bazen ben, çarşı yollarında, trafikte arabaların arasında, yayaların bakışlarında da olmaktan hoşlanıyorum.
Hele ki arada bir kaldırımlara çıkıp merdivenlerden iniyoruz ya, bayılıyorum öyle oyunlara.
Kimi yollardaki kasislerden zıplayarak geçmekse en sevdiğim.
Nezih, henüz tek teker yapamıyor ama olsun, zaten çok tehlikeli.
Yaşı da bir hayli ilerledi. Onun yaşındakiler daha sakin ve ciddi takılıyorlar.
Bisiklete binmek biraz çocuklaşmayı gerektiriyor.
Daha hareketli, daha heyecanlı, daha meraklı.
Biraz çatlak bile olabilir.
Nezih' de bir miktar çatlak sanırım.
Çocuk gibi hareketler de yaptırıyor bana.
Arka freni aniden sıkıp köşelerden dönüşü var mesela, ben bile korkuyorum bazen.
Devrilip ya bana ya kendisine zarar verebilir.
Gerçi çok tecrübeli olmadığı konulara fazla girmiyor.
Bir çok çocuğun yaptığı tek teker hareketine o kadar özense de şimdilik gereksiz buluyor ve yapmıyor.
Bir gün yapmayı deneyecek bence, umarım başımıza bir şey gelmez."


"Bu dükkanda da ne güzel şeyler var.
Mesela bu ayna, beni ne kadar da güzel gösteriyor.
Aynalar gerçeği söylermiş, Nezih öyle diyor.
Güzel olmasam aynada görürüm ama güzelim işte.
Bazı aynalar da sihirliymiş galiba, bu da öyle mi acaba?
Ayna ayna, söyle bana, benden daha güzeli var mı dünyada?
Bu sokakta da amma çok gürültü var, duymadım ne dediğini.
Bir daha sorsam mı?
Ayna ayna, söyle bana, benden daha güzeli var mı bu dünyada?
Hay allah, Nezih geldi bile.
Tüh, aynanın ne dediğini yine anlamadım.
Belki de sihirli değildir.
Olsun, Nezih bana BeBeK dediğine göre vardır bir bildiği.
Güzel olmasam bana dünyanın en güzel şeyinin adını koyar mıydı?
Ayrıca adımın harflerinde BBK olmasının da başka bir anlamı var.
Çok seviyorum adımı.
Hadi gidelim canım Nezih."



..

.


1 yorum:

Yelken dedi ki...

HARİKA :-)
Başka söz bulamıyorum;
Hele BBK - BeBeK bağlamına BAYILDIM
Emin