26 Mart 2017 Pazar

Rekor denemeleri...


26 Mart 2017
Pazar

Bugün antrenman günü.
Yol bisikletlerimizle, 100 km pedallamayı düşünüyoruz.
Bodrum-Milas, git gel 100 km.
Bir de orada meşhur Milas köftesi yedik mi tamamdır.

Atilla ile ben Bodrum'dan, Hasan'la Alp Torba kavşağından katılacak tura.
Atilla bana gelirken yeni bisikletinin lastiği patlıyor.
Telefon; "Abi, lastik patladı 15 dk geç kalacağım."
...
Bekleriz elbet ama beklerken söyleniyorum;
"Yeni bisikletin lastiği patlar mıymış, benim bisikletimin 6 ay patlamadı, bunlar nasıl bisikletçi, milyon dolar verip en iyi bisikleti al, sonra da daha 2inci turuna başlarken lastiğin patlasın, bunlar nasıl bisiklet?"
Böyle huysuz ihtiyar modunda söylenirken bu gün başıma geleceklerden habersizdim.




Torba kavşağını geçince, benzincide buluşuyoruz.



Beklemekten hiç hoşlanmam, "Abi gel bir çay içelim, sonra devam ederiz." teklifini de geri çeviriyorum.



"Sizi gidi tembeller, bu gün antrenman günü, aylaklık etmeyi bırakın da pedallara basalım."
diye huysuzluğa devam ediyorum.



"Hadi, Hadi!" deyip basıyorum pedallara.



Gençler beni geçip, önden önden pedallıyorlar, sonra da durup bir yerde bekleyip, bana hava atıyorlar;
"Abi gel, iskender söyledik.." filan diye.
Durmayıp geçiyorum yanlarından tabi..
İlerde yine yakalıyorlar beni tabi..



Havaalanı sapağına varmadan lastiğim gümlüyor.
Yanımda yedek iç lastik var, hemen değiştirip hallediyorum.



Tabi arkadaşlarım da yardım ediyorlar, hakkını yemiyeyim kimsenin.



İkinci lastik patlaması Milas yokuşunu çıkarken oluyor.
Milas'tan bizi karşılamaya çıkan Alp yokuşun zirvesinde bekliyormuş, Ben telefon edip önden giden ekibe durumu bildirince, "Biz köftecide bekleriz seni." dediler.
Neden bana yardıma dönmediler diye düşünürken Alp'in geldiğini görünce durumu anlıyorum.



İkinci patlağı yama ile tamir ediyoruz ama daha şişirirken yeniden patlıyor.
anlıyoruz ki dış lastikteki delik yüzünden oluyor bu.
Yeniden yama yapıyoruz ve dış lastikteki deliği de içeriden çift yama ile destekliyoruz.
Yeni iç lastik yamasını da tam o deliğe denk getirince bu işi de halletmiş oluyoruz.



Başbakanın Bodrum ziyaretinden dolayı yolları denetleyen Jandarma 2 kez yanımıza geliyor.
"İşiniz uzun sürdü." diye meraklanınca anlatıyoruz durumu.



Sonunda köfte molası.



Arkadaşlarım köftelerini yemişler ve ben gecikince de dönüş yoluna geçmişler ama daha 100m gitmeden yakalayıp, geri döndürüyorum onları.



Köftelerimi yiyip kendime geliyorum biraz.



Ben köftemi bitirmeden, durduk yerde yeniden iniyor lastiğim.



Bir başka delik.



Benim dış lastikler ömrünü doldurmuş.
Bu turu nasıl tamamlarım bilmiyorum.



Alp'in evi buraya yakın, evden iğne iplik getiriyor ve dış lastikteki deliği örerek tamir ediyorum.



Hasan'ın önerisiyle, ön ve arka lastiklerin yerini değiştiriyoruz.



Hasan'ın verdiği yeni iç lastiği de takınca bu işlerin hallolacağını düşünüyoruz.



El birliğiyle işleri bitiriyoruz.



Güzel fikirleri ve fotoğrafçılığıyla verdiği katkılardan dolayı Hasan kardeşimize teşekkürlerimizi sunarız.
Hasan sen bizim herşeyimizsin.



Güvercinlik'te çay molası veriyoruz.
Çay bahçesine 20 m kala arka lastik yeniden patlıyor.
Önden arkaya geçirdiğimiz temiz dış lastik ve Hasan'ın verdiği yeni iç lastik olmasına rağmen patladı.



Bu günün rekor denemesi bu.
Bakalım, tur bitmeden toplam kaç kere lastik patlatacağız.



Her türlü tamir malzememiz var ama bir türlü çözemiyoruz bu kaosu.



Sinirden gülüyoruz artık.



Hasan, lastik yamamayı bilmediğimize kanaat getirdi.
Son yamayı onun yapmasını istedik ve kabul etti.
Tam yapacakken, "Bizden değişik ne yapıyorsun?" diye sorunca vaz geçti yapmaktan.
Biz yine bildiğimiz gibi yamadık ve yola devam ettik.



Son 20 km yi de sağ salim bitirirken,
Bodrum girişinde bir kez daha patlıyor arka lastiğim.



Çaresiz, buradan dükkana, bisiklet elimde yürüyorum.
Rekor kırdım bu arada; 100 km de 6 lastik patlaması ile tarihe geçtim.
Canımdan bezdim yeminle.
...
Dediğime bakmayız siz;
Şahane bir tur oldu yine.
Sevgili arkadaşlarıma bu tur için kocaman teşekkürlerimi sunuyorum.
İyi ki varsınız.
...
Pazartesi ilk işim yeni lastik almak.

...

..

.




5 yorum:

Unknown dedi ki...

Geçmiş olsun ama tebrikler👍

Ahmet Coka dedi ki...

tabi lastiği delenin ne olduğunu bilmiyorum ama bu mevsimde yol kenarına düşen dikenli ve ege'ye özgü olduğunu düşündüğüm bir bitki var. yani daha çok lastik patlar sanki... geçmiş olsun. bu sürüşün de kendine özgü bir rekoru olmuş. :)

Unknown dedi ki...

Büyük geçmiş olsun. Hayat hep tecrübe işte. Bu da benim gibilere ders olur...

nezihoget dedi ki...

Coka, lastik ömrünü tamamlamış. Bu kadar patlağı bir günde yaşamak sürpriz oldu tabi ama hala dış lastiğin üzerinde bir sürü yarık var. Bazılarına yol kenarına atılıp kırılan şişelerin sebep olduğunu düşünüyorum.
Lastikleri yenilemeyi düşünüyordum zaten ama böylesi biraz acılı oldu. :))

nezihoget dedi ki...

Aykut ve Cengiz, teşekkürler.. Hayat hep tecrübe değil mi zaten? ;)