8 Haziran 2020 Pazartesi

Side..

7 Haziran 2020
Pazar

Geçen haftaki 160 km lik turdan sonra pazar günleri uzun tur yapmaya karar verdim.
Arada böyle kararlar alıp bir süre sözümde durabiliyorum. Bakalım bu ne kadar sürecek.

Bu hafta da 200 km lik bir parkur çizdim kendime; Benim evden Side'nin ilerisindeki Kızılot 100 km.
Önce tek başıma çıkacaktım yola, malum salgın henüz bitmedi. Kalabalık turlarda yeterli korunma olmuyor malesef. Peloton sürüşünü özledim, arkadaşlarımla sohbeti özledim.
200 km tek başına sıkıcı olur, zaten bu sıcakta katılmak isteyen pek çıkmaz diye gruba WhatsApp'tan yazdım. Sonuç olarak bu turda bana Serdar eşlik edecek.



Evden biraz erken çıkmışım, buluşma yerine 15 dk önce vardım.




Hava şimdiden ısınmaya başladı, gölgede bekliyorum Serdar'ı.



Serdar' da 5 dk önce geliyor ve hemen yola çıkıyoruz.




46. km de boşalan su mataralarımız doldurmak ve biraz soluklanmak için duruyoruz.
15 dk lık moladan sonra hemen yola çıkıyoruz.


Side sapağını 5 km geçtikten sonra, öğle sıcağının da etkisiyle 200 km yapma hevesimden vaz geçiyoruz.



Side sahilinde, bir şeyler yerken ayaklarımı denize sokmayı düşlüyorum.



Side, tarihi kent girişinin yolu yenilenmiş, güzel bir parke yol olmuş.



Bizim ince tekerlekli bisikletlerimize uygun değil ama tarihi yapıya uymuş.



Ortalıkta pek kimse yok.



Umarız sahilde yemek yiyecek bir yer buluruz.



Bir an önce bacaklarımı dinlendirmek istiyorum artık.



Hatta denize bile girebilirim.



Öğle güneşi fena yakıyor.



Çarşıyı araç girişine kapatmışlar.



Bu mevsimde iğne atsan birine batmadan yere düşmezdi ama şimdi ...



Sadece biz mi varız?



Az önceki arabayı bırakmışlar, belki de bir şey taşıyor..



Tüm dükkanlar kapalı.



Terkedilmiş hissi çok kötü.



Sadece açık bir market vardı, oradan da suyumuzu tazeledik ve çarşıya yiyecek bir şeyler  bulmaya döndük.
Böylece denize ayakları sokmayı filan unuttum çünkü açız.
Önce enerjimizi yerine getirecek bir şeyler yemeliyiz.
Bulduğumuz tek açık yer A101.
Oradan aldığımız muz, sütlaç ve su öğle yemeğimiz oluyor.
Marketin karşısındaki mezarlık çeşmesi de serinleyeceğimiz suyu sunuyor bize.



Burada geçirdiğimiz yarım saat bize yetiyor.



Dönüşte Serik molasında su, soda, powerade ve hurma..
Aksu'da da çay+hurma molası ile eve dönüşümüz 172 km.

200 km hedefimizi tutturamadık ama 27,5 km/s ortalama hız ile sıkı bir antrenman yapmış olduk.
Bu sürüşlerde ben hiç draft yapmıyorum. Yani öndeki bisikletin dibinde sürüp yarattığı hava boşluğundan yararlanmıyorum. Ya yanyana sürüyorum ya da arkadaysam en az 10 m ara bırakıyorum. Bu da ortalama hızımızı düşürdü, yoksa 30 km/s ortalama yapmak mümkün bu yokuşsuz yolda.



Virüssüz, sağlıklı ve serin sürüşler diliyorum.
Sevgiyle...
...
..
.



2 yorum:

Sedat ÇETİN dedi ki...

Ben de aynısından istiyorum 😢

nezihoget dedi ki...

Neden olmasın? Biraz antrenman ve kendine güven yeterli.