6 Ocak 2021 Çarşamba

Termessos'a tırmanmak.




21 Aralık 2020

Bu gün Termessos kavşağına kadar gidip dönmek için yola çıktım. Kavşağa kadar, zorlamadan orta tempoda pedalladım. 



Kavşakta, tabela önünde fotoğraf çektikten sonra Termessos gişesine kadar gideyim, belki kapıdaki görevliyi ikna edip, biraz yokuş çıkar sonra da dönerim dedim. Kapıdaki görevliyi ikna edemedim. İllaki bilet keserim diye tutturdu. "Yahu, zaten yorgunum, yokuşun yarısına kadar varmadan dönerim ben, hem yukarıda ne varsa gördüm, her seferinde para almayıver." desem de kandıramadım. Tam dönüp gideceğim, hovardalığım tuttu, verdim 10 lira, girdim içeri.



Başladım tırmanmaya, tırmandıkça sardı yokuş. 10 tl vermişim, sonuna kadar çıkarım ben bu yokuşu deyip asıldım pedallara. Çok da abartmadan, orta tempoda ama inatla pedalladım ve hiç dinlenmeden zirveye çıktım.






Çok fazla oyalanmadan, bir kaç fotoğraf çekip nabzımı düşürür düşürmez de inişe geçtim. Yokuşun zirveye yakın yarısında zemin hep ıslak olduğu için çok tedbirli ve yavaş indim. Yarısından sonra da yine tedbiri elden bırakmayıp çok fazla hızlanmadan inişi bitirdim. 
Zaten terli vücutla inişte çok üşüdüm. Ellerim ve ayaklarım neredeyse uyuştu. Rüzgarlık sayesinde titremeden bitti yokuş. 
Kalan 45 km yine 17-18 derecelere çıkan sıcaklıkla daha rahat sürdüm.

Güzel bir yokuş antrenmanıydı.










1 yorum:

nezihoget dedi ki...

Buraya yorum yazabilirsiniz.
Yorumlarınız benim için çok önemlidir.