7 Ocak 2021 Perşembe

Söğütcuması

7 Ocak 2021

Kaç kere niyetlendim ama bir türlü tek başıma cesaret edemedim. Bir partner bulamayıncahep ötelenmişti bu rota. Sonunda benim gibi bir deli buldum ve bu deli rotaya çıktık.

Saat 10:00'da buluşmak uygun dedik, doğru demişiz.
Gittikçe yükselen bir rakımla, biz yükseldikçe hava da soğudu. Parçalı bulutlu bir gündeyiz, bu yüzden güneş de arada yüzünü gösterme zahmetinde sağolsun.
Hem böyle diyoruz ama bütün suç bulutlarda elbette.

Bu rota Altınyaka yolu diye bilinir. Konyaaltı atm parktan sağa dönün, evlerin bitiminden sonra solda bir tabela görürsünüz, "Altınyaka".
Hah, işte o yola girdiğiniz anda yokuş başlar ve Söğütcuma'ya kadar 1477m rakımı görürsünüz.
Bu da deniz seviyesi ile 10-15 derece ısı farkı demektir. Yani yükseldikçe hava soğur.

%5-%15 arası eğimle sürekli tırmanırsınız.
%17'yi gördük.

3-5 kere nabzımızın normale dönmesi için küçük molalar verdik.

Üçoluk'tan sağa yol sapar, 6 km sonra Söğütcuması'na varırsınız.
O ara yolda beyaz topraklı bozuk bir bölüm vardı, orada 50 m kadar yürüdük çünkü hem toprak yokuştan dolayı (%12) kayıyordu, hem de biz yorulmuştuk.

Yolun %95'i temiz asfalt. Üçoluk-Yarbaşçandır arasında bozuk yerler var ama yol bisikleti ile geçiliyor.

Evet, çok yorulduk ama son derece keyif aldığımız bir tur oldu.
Rotanın neredeyse tamamı doğada, orman içinde.
Yerleşim yeri az, bu yüzden yol boyunca sadece 2 bakkal gördük.
Birisi de son molamızı verdiğimiz Söğütcuması'ndaydı.
Oradan aldığımız yiyecek ve içecek dışında, Bülent'in yanında getirdiği muz ve kuru yemişle beslendik yol boyunca.