15 Ağustos 2016 Pazartesi

Bisiklete binmeyin!

15 Ağustos 2016
Pazartesi

Haftaya iyi bir başlangıç olsun dedim ve yol bisikletimle Güvercinlik'e doğru yola çıktım.


Kaldırımdan, Yokuşbaşı'na doğru pedallarken10 m önümde beni göre göre tüm kaldırımı kaplayarak park edip araçtan çıkan şöföre, "Geçecek yer bırakmadın." dedim.
"2 dk müsade et abi." dedi.
"2 dk seni burada bekliyeyim mi?" dedim.
Diyaloğumuz burada sona erdi. O karşı kaldırıma geçerken, ben de bisikletin üstünde yürüyerek, kalan minicik boşluktan zorla geçtim, sonra da fotoğraf makinemi çıkarıp olayı görüntüledim.
Tam bu sırada sağ ön kapıyı açıp, "Fotoğraf çekmenize gerek yok ki. Ben hamileyim." diyen kadınla yüzleşmek durumunda kaldım. Hamile olduğu için kuralları çiğneyebileceğini sanıyor.
Oysa, 15 m öncesinde, böyle durumlarda park edilsin diye yapılan ceplerden biri vardı.
Tamam, ben de kaldırımdan giderek doğru birşey yapmıyor olabilirim ama acil bir hastanın yolunu kapamış olabilir bu yaptığıyla. Tekerlekli sandalye kullanan biri ya da çocuk arabası olan biri oradan geçemez. Ben onların haklarını arıyordum.



Bu olayın hemen ardından, ana yola çıktım ve Yokuşbaşını tırmanmaya başladım.
İçinde sadece erkeklerin olduğu bir araba çok yanımdan geçerken perceresinden dışarıya bir böğürme
duyuldu; "Siğervmedekiüü, süğea süğee."
İlk çağlarda bile kullanılmayan bu dille bana neyi anlatmaya çalıştığını anlayamadım.

2 dk sonra, yanımdan geçerken sol dikiz aynamın tozunu alıp, üstelik de korna çalarak beni korkutmaya çalışan Shell çalışanı üniformalı üstün ırk mensubu insansı yaratığı da rüyasında timsahlar kovalasın diyorum.

Sakın bisiklet kullanmayın, yollar çok tehlikeli.
Bisikletli görünce uzaylı gibi davranan insanların sürdüğü araçların tacizine maruz kalıyorsunuz.
Sakın ha bu kalabalık trafikte yollara çıkmayın.
Bisiklet kullanmayın ama bisiklet yolları isteyin. En doğal hakkınız elbette.
Çünkü en pahalısından, en hafifinden, en fiyakalısından 3 tane bisikletiniz var.
Kullanmasanız da bisiklet yolları istemek hakkınız.
Milletin bisikletten haberi yok, siz bisiklet yolları istiyorsunuz.
Şöyle mavi boyalı, afili mi afili.
Üzerinde de bisiklet resimleri olsun ki arabalar oraya asla girmesinler.
Oldu canım!
Bisikletliyi uzaylı sanıyor bu millet yahu!
Sen yollara çıkmadıkça, milyon dolarlar verip balkonuna koyduğun bisikletinle senede 5 kere eskort eşliğinde tura katıldıkça ne bisiklet yolu olur, ne de bisiklete saygı.



Al işte bir de robot jandarma yapmışlar..!

O değil de, Bodrum girişinde trafik kontrol var ya, oradan geçerken selam verip polislerin arasına dalıverdim bisikletle hızlanarak.. Onlar da bana yol verdiler ama bir tanesi çok komikti;
"Ehliyet var di mi?" diye en sert bakışlarını yöneltti bana yanından geçerken.
Allah iyiliğinizi versin. 
Trafik polisi bile normal davranmıyor bisikletliye, siz hala...!



Bodrum - Güvercinlik: 45 dk
Güvercinlik - Bodrum: 55 dk

Ortalama hızı siz hesaplayın artık.

...

..

.





Hiç yorum yok: