27 Mayıs 2018 Pazar

Güllük gülistanlık.

27 Mayıs 2018
Pazar

Dükkanı kapattım, yeni dükkan açılana kadar tüm dükkan malzemesi evde.


Tabela bile.

Az kaldı, Atölye Bahçe çok yakında açılacak.
Uzun süredir bisiklet antrenmanı yapamıyorum, bu gün kendime izin verdim. 

Bodrum-Güllük 42 km. Bunun bir de dönüşü var, etti mi 84!
Etkinliğe 84 km yazsam kimse gelmez, Güllük-Bodrum 42 km turu yazdım, belki Güllük'e araba ile gelip oradan Bodrum'a dönerler diye ama bu da tutmadı.
Hatta ortalama hız 20 km dedim, yine olmadı.
Aynı tas, aynı hamam yani; "Hava sıcak, bu havada bisiklete mi binilir?"
"Yağmur yağacak, biz en iyisi meyhaneye gidelim."


Hava şahane, yağmur da yağmadı.
Ama zaten yağmurluk diye bir şey var.
"Bak, bilmemne marka yağmurluk aldım." deyip gözüme sokan kişi; neden aldın o yağmurluğu?
Milyon dolar verip, en pahalı bisikleti niye aldın?
Daha pahalısının posterini as evinin salonuna, aynı şey.



Aman, bana ne!
Ben bakarım dalgama.
24.7 ortalama ile geldim Güllük'e, tek başına daha özgür.
Kimse bisiklet sporcusu olmak zorunda değil.



Saat 14.00.
Burada 1 saat mola vereceğim.
Etkinlikte yazdığım gibi Güllük'ten çıkış 15.00 olsun.
Verdiğim sözde durayım ben.



1 saat nasıl geçer?



Tabi ki yemek yiyerek geçer.
Otlu peynirli gözleme, şahane bir sunumla geliyor, yanında domates, salatalık ve zeytinle.
Bir de yanında duble çay, 12 tl.

Bodrum'da Ali Cengiz çay bahçesinde 4 tane küçük çay içersiniz bu paraya, üstelik de garsonda bir karış surat, "Ne diye geldiniz buraya?" der gibi.
Buranın garsonu ise gördüğüm en güzel gülen garsondu.


1 saat çabucak geçiyor.
Yola çıkmadan bir markete uğrayıp, 1 tl bozuk paramı gösterip; "1 tl ya su var mı?" diye soruyorum.
Ortalıkta duran adam hemen ilgileniyor; "Elbette var." deyip bana 0.5 lt su çıkarıyor.
"1 tl ya bunu mu vereceksin?" diyorum.
"Evet." diyor.
"O zaman kalsın." diyorum.
Cevap vermeye çalışıyor; "Ama, kem, küm, flüpütrülüş..."
...
Migros'a gidiyorum ve 70 kuruşa 1.5 lt su alıyorum.
O sırada semt bakkalı, başka bir turisti kazıklamakla meşgul.



Güllük'te otururken geçen bir yağmur bulutundan bana nasip olan sadece 4-5 damla oluyor.
Hava açtı yeniden.



Parçalı bulutlar, 12.00-17.00 güneşini zayıflatıyor.
Hafif esintiye kendi yarattığım rüzgar da eklenince yine zevkten dört köşe pedallıyorum.
Tura Konacık'tan başladığım için, toplam 90 km pedallamış oldum.
Ortalama 24.1 km/h
En yüksek hız: 72.7 km/h
Mola hariç toplam pedallama süresi 3.45 saat.
Evden çıkış-eve dönüş: 5 saat.
Tüketilenler: 1 gözleme, 2 büyük çay, 2.2 lt su.

Her türlü havada bisiklete binin.
İyi gelir.
...
..
.



Hiç yorum yok: