2 Mayıs 2014 Cuma

1 Mayıs

1 Mayıs 2014
Çok önemli bir gün.
İşçi Bayramı

Bir başka önemi de 50. Cumhurbaşkanlığı Türkiye Turu'nun Marmaris-Bodrum 183km Bodrum finişi.

Finişi izlemek için BBK Bodrum Bisiklet Kulübü olarak Turgutreis'te yerimizi alacağız.


Bodrum'dan arabalarla Turgutreis'e gidecek bir çok bisikletçi arkadaşım ama bir kaç kişi ile sözleştik, pedallayacağız finişin olacağı Turgutreis'e.
Emin'i aradım, cevap yok.
Sanırım meşgul.
Kerim Ortakent'e arabayla gelip oradan pedallayacak.
"Ben Yalıkavak'tan çıkıyorum abi." deyince ben de hazırlanıp çıkıverdim.
Saat 12.00



Bir çırpıda Kerim'in arabasını bırakacağı yere geliverdim.
Aradım, henüz evden çıkmak üzereymiş.



Önümde uzanan yola baktım..
.. ve bastım pedallara.

Yarış heyecanı beni de sardı, her zamankinden daha hızlıyım.
Yokuşlar eriyiverdi pedallarımın altında.



45 dk ile kendi rekorumu kırdım Bodrum-Turgutreis parkurunun.



Artık yolları kapatmalarına rağmen, bana neredeyse selam duran jandarma ve yol sorumlularına teşekkürlerimi borç bilirim.
Geçen sene olduğu gibi bu kez de finişten geçtim.



Finiş hattına gelirken yolun kenarından buluşma noktasına doğru giden bisikletçilerin kim olduklarını görmek için geri döndüğümde AKUT ile karşılaştım.



İzmir'den gelen 5 adet tandem bisikleti de buraya getirmişler.
Görme engelli 5 kişiyi bu tandem bisikletlerle finiş hattından BBK ile birlikte geçirecekler.

AKUT'a saygı ve sevgilerimi sunuyorum.



Yeniden finiş hattına girme keyfini yaşıyorum.



Yine "Nereye gidiyorsun?" diye soran yok.



Beni 'görevli' sanıyorlar herhalde.



Görevli değilsem de bir misyonum var.



Önce son 100m ve ardından son 50m tabelalarını sunuyorum sizlere.



Finiş hattından 2. kez geçip, sahilde çay içmeye gidiyorum.
10 dk sonra Kerim' de geliyor.



Çaylarımızı içip, arkadaşlarımıza katılmak için yarış hattına dönmek için pedallıyoruz.



Kerim'in Giant marka yol bisikleti yakıyor ortalığı.



Ben şimdilik BeBeK'imden menunum ama yarışa katılacaksam bana da böyle bir yol bisikleti gerekiyor.



Moto Karizma önünde buluşan arkadaşlarımıza katılıyoruz.



Onlarla beraber BBK buluşma noktasına gidiyoruz.



O sırada geçen Salcano genç takımını alkışlıyoruz.



Tam bilmesem de sanırım konu; Salcano genç bir takım oluşturmuş ve yeni sporcuları teşvik etmek için böyle bir oluşuma girmiş.



O sırada buluşma noktasına gelen BBK'lı arkadaşlarla "Heyyy" leşiyoruz.
Bu güne özel basılan tişörtlerini almak için itişip duruyorlar.



Neyse, kalırsa bana da ayırırlar bir tane nasılsa.



Bu gün oldukça büyük bir katılım var.



Bahar, kırık bacağındaki pembe alçısıyla ortalıkta dolanıyor.
Onsuz olmaz.



Jandarma asayişi sağlamaya çalışıyor ama biz zaten çok özenli ve dikkatliyiz bu konuda.



Tişört kapma kargaşası.



Değişik bir bisiklet.



Birlikte yol yapmayı başaramadığımız arkadaşımızın Cervelo'su.
Kerim yakın plan çekimler peşinde.



Kerim, Cem ve Emir



Bahar, artık bisikletine binse iyi olacak.
Geçmedi gitti bu kırık tedavisi.



Resm-i Geçit zamanı geldi.



Akut öncüleri,



Tandem bisikletlerde Akut gönüllüleri, görme engelli dostlarımızı bu keyfi yaşatma misyonunda.



Ardından Bodrum Bisiklet Kulübü..



Çok güzel bir duygu bu.



Ben yine foto muhabiri görevindeyim.



Hep birlikte ve benim 3üncü finiş geçişim.



Geçen seneki yarışa da gelen gösteri bisikletçisi şovda.



Çok başarılı bir arkadaş.



Herkesi hayran bırakacak hünerleri var.



Bisikletlerimizin bir kısmını finiş hattının hemen yanındaki bu banka önüne koyuyoruz.



Çok kalabalığız, bu yüzden hepsi oraya sığmaz.
Kalanları arka sokağa park ediyoruz.



Her bisiklette Türk bayrağımız.



Gölgede şekerlerimiz.



Herkes heyecanla finişe gelecek yarışçıları beklemeye odaklanmış.



BBK güzelleri.



Çok severiz onları.



Lorenzo ve ben.



Sonunda beklenen an geldi.



Finiş anının inanılmaz bir enerjisi var.
Bu enerji patlamasını kıyaslamak için ilk aklıma gelen deprem anı oluyor.
Bu satırları yazmak için bilgisayar başında geçirdiğim zaman boyunca irili ufaklı 20 deprem yaşıyoruz Bodrum'da.
Dünya'nın en hızlı bisikletçilerini depremle sallıyoruz yataklarında.
Onlar da bizi bu finiş anında böyle salladılar.



Son yarışçı geçene kadar izliyoruz.
Ardından deniz kenarında çay bahçesinde buluşmaya gidiyoruz.



Turgutreis Belediye Çay Bahçesi önündeki iskeleye park ediyoruz bisikletlerimizi.



Bu durumlarda artık çok tecrübe sahibi olduk.



Herkes ne yapacağını biliyor.



Çünkü biz BBK' yız.



Bunca zaman verilen emeklerin sonucu sağlandı bu düzenlilik.



BBK ile gurur duyuyorum.



Herkes dost..



Herkes arkadaş.



Şimdi pedallama zamanı.



Akyarlar'a doğru..



Neşe içinde..



Dünya starlarını izleme keyfini yaşamış..



Şanslı bisikletçileriz biz.



Hepimiz..



.. artık..



..daha farklı..



.. basıyoruz pedallara.



Yaptığımız sporun..



Dünyanın en güzel yerinde yaşamanın..



Dünyanın en güzel insanlarıyla..



Dostça..



Arkadaşça..



.. geniş bir ..



.. aile gibi olmanın..



.. ayrıcalığını yaşıyoruz.



Aramıza en yeni katılan arkadaşlar bile..



Çabucak dostumuz oluyorlar.



Gittikçe de güzelleşen dostluklar oluyorlar.



Akyarlar'da çay molası.



Güneşin güzel yüzünü iyice gösterdiği bu saatler..



.. derin sohbetleri getiriyor.



Akyarlar'ın bu küçük limanında..



.. oturup, çay içerken sohbet etmek ne büyük bir lütuftur.



Şahane arkadaşlarımla..



Birbirine hemen kaynaşan tatlı insanlarla..



İşte bu bisikletler sayesinde tanıştık.



Hayri usta, 3 tekerlekli şirin motosikletiyle çoğu turda bize eskortluk ediyor ve yol yardımı veriyor.



Her gittiğimiz yere..



Sıcak enerjimizi taşıyoruz.



Artık kazlar bile bisikletçi olmayı düşünüyorlar.



Grup burada ikiye ayrılıyor.
Çoğunluk, Turgutreis'e geri dönecek.
İkinci grup ise Karaincir üzerinden, biraz zorlu bir parkurla Bodrum'a pedallayacak.



10 kişilik bir grup Karaincir'e doğru pedallıyoruz.



Güzel manzaraların eşlik ettiği bu sahil yolundan,



.. tıngır mıngır pedallarken..



.. pek yakında bizi bekleyen %10 eğimli yokuşlara doğru salınıyoruz.



Herkes bu yolun biraz zorlu olduğunun bilincinde.



Bunu bilen ve göze alan sağlam bisikletçilerle girdik bu yola.



Olgun, her zamanki gibi dibimde.
Onu her yokuşta benimle birlikte, aynı tempoda görmek bana keyif veriyor.



İşte burada başlıyor %10 eğimler.



İk önce iniş var, keyiflik.
Emincom' sa manzara keyfinde.



Buradaki marketten su takviyesi yapıyoruz.



İnişin hemen ardından %10 eğimli çıkışlar başlıyor.



Bastırın arkadaşlar..



.. bu daha başlangıç.



Kimi yerlerinin %15 eğime kadar çıktığı yokuşları aşıp,



"Yaşasın bisiklet" naramızı atıyoruz.



Uçarcasına iniveriyoruz zirveden.
Büyük bir enerji boşalması yaşıyoruz hepimiz.
Ağzımız kulaklarımıza varacak neredeyse.



Ağzımızın olduğu yeri bozmasına izin vermeden pedallamaya devam ediyoruz.



Bağla-Ortakent arasında da kısa ama zorlu bir çıkışın ardından küçük bir toplanma molasında,
bu inanılmaz duvar süslemesine şahit oluyoruz.



Tam da orada bir arkadaşımızın bisikletinin arka aktarıcısına sıkışan ıslak mendili çıkarma operasyonu yaşıyoruz.



Alet-edevat ve ustalık yardımlaşmasıyla..



3-5 dk içerisinde hallediyoruz bu sorunu da.



Ortakent'e dalıp..



Son kez market molasında, muz ve enerji içeceği taviyesi alıyoruz.



Emincom'un güler yüzünden daha büyük enerji takviyesi olabilir mi?



Benim israrlarımla Dilek yokuşunu tırmanıyoruz.



Bana biraz kızgınlar ama başarı ödül gibi.



Aktur inişini kanatlarımız olmadan uçuyoruz.



Bitez bağarası yollarının şahaneliğini yaşayarak..



Bu noktada birbirimize sevgilerimizi sunup, yarınki Bodrum-Selçuk startında buluşmak üzere vedalaşıyoruz.
Seviyorum bu çocukları yahu.
Her birinin hayatımdaki yeri kocaman.
Bak duygulandım yine.



BeBeK ve NeO evin kapısında.

Şahane bir günün ardından, mutlu bir şekilde eve varmak gibisi yok.


Yarın görüşmek üzere.

Sevgi tepenizden eksik olmasın.



..

.






Hiç yorum yok: