24 Mart 2014 Pazartesi

Bugün günlerden Nınartesi

Çok pedalladım, bugün bakım günü.

Arka fren kontrolunda bir tuhaflık var bir kaç gündür.
Freni sıkarken bir yere takılıyor gibi.
Bu işten anlayan arkadaşlara ayaküstü sorduğumda hidrolik yağının azalmış olabileceği yorumunu yaptılar.
Ben yine de hidrolik işine bulaşmadan çözebilmek umuduyla fren balatalarını söküp temizleyip yerine takmak istedim.
Şeytan dürttü, balatalar takılı değilken fren kolunu sıktım.
Sıkılmaması gerektiğini ve sıkınca nelerin olabileceğini gördüm.
Fren balatalarını hidroliğin gücü ile iten pistonlardan biri içindeki hidrolik yağını dışarıya kaçıracak kadar yerinden oynadı.
Dışarıya yağ süzüldüğünü görünce anladım yanlış birşey yaptığımı.
Neyse, dedim; Zaten hidrolik yağına ekleme yapmayıp tamamen değiştirmem gerektiği söylenmişti bana.
Bende zaten 1 kutu hidrolik yağı var, yenileyeyim bakalım.



İnternetten bu işin nasıl yapılacağını anlatan bir pdf dosyası buldum.
http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Bleeding_SI/SI_0037A/SI_0037A_002_TUR_v1_m56577569830696735.pdf



Anlatılanları uygulamaya başladım.



Neyi yanlış yapabilirim ki?



İçindekini boşalt, yenisini doldur.



Kapağını kapat.



Taşırarak yap ki hava kalmasın içinde.



Herşey tamam ama olmadı.
Boruların içindeki havayı düzgün alamamışım.
Tamam, yaparız doğrusunu.
İlk kez yapıyorum, doğrusunu bulana kadar uğraşırım.

Ama kazın ayağı öyle değilmiş.
Shimano, fren yağı olarak Mineral yağ kullanırmış.
Üstelik de sadece kendi ürettiğinin kullanılmasını şiddetle önerirmiş.
Çünkü benim kullandığım Dot3 oringlerin çürümesine sebep olurmuş.
Muş muş da muş muş.

Tamam, o da kabulümüz.
Pedalla.com diye bir şey var bu ülkede.
Serkan Taşdelen her zaman yardımcımız.
Yarın  öğleden sonra yağ elimde olacak.
Teşekkürler Serkan.

İçindeki yağın tamamen boşalmasından sonra Serkan'ın göndereceği mineral yağı dolduracağım.
Sonra havasını alacağım (yukarıdaki adreste buluna pdf dosyasında anlatılan gibi).
İşlem tamam olacak.
Umarım…!



Tam da o sırada Kerim elinde bir çift dış lastikle bana uğruyor.



Daha önce Schwalbe Marathon'la değiştirdiği az kullanılmış Bontrager LT3 700x38 lastikler bunlar.
Bence çok yakıştı .. :)
Bir sürü lastiğim oldu.
Sağolsun arkadaşlarım.



Akşam üzeri dolanması için Kumbahçe'de Fatih'le buluştuk.



Birer çay içip İhsan'ı bekliyoruz.
Yüzümdeki "Nerede kaldı bu İhsan?" ifadesi.



Geldi İhsan.
Güzel İnsan.



Fatih'in "İçmeler'e gidelim, tatlı yiyelim." saati bu.



Yine başarısız bir tatlı yeme girişimi.



Yine kapalı.



E olsun, zaten tatlı bahaneydi bu yola çıkmak için.



Kumbahçe kafeye dönelim..



Güneşi orada batıralım..



Güzel bir gün sonu olacak.



Mutlu şebelek.



Bu iki KTM ci beni de KTM ci yapmak istiyorlar ama ben BeBeK ile çok mutluyum.



Gün batımı da abartıp duru.



Kale manzarısıyla akşam çaylarımızı içip, önümüzdeki günlerde nasıl turlar yapabileceğimizi konuşup vedalaşıyoruz.

Yarın BeBeK'in hidroliğini tamamlayıp güzel bir yol yapasım var.

Yarın ola hayrola…



..

.




Hiç yorum yok: