11 Mayıs 2013 Cumartesi

Sürüş tecrübeleri;

Sürüş tecrübeleri;

Sürüşle ilgili tecrübelerimi paylaşmak istiyorum.
Her türlü şartta bisikletin üzerinde ve yolda kalabilmek adına bilgilerin öneminden söz edelim.

Geçenlerde yaşadığım acı tecrübe sonrasında neden düştüğümü anlamaya çalıştım.
O anda neler olduğunu anlayamasam da düşündükçe bu kazaya nelerin yol açtığını çözdüm.

Öncelikle bozuk yolda dikkat çok önemli.
Mıcırlı, kaygan ve zaman zaman tırtıkların oluştuğu yeni yapılmış bir yolda, sanki hep aynı monoton akış varmış gibi düşünüp dalgınlaşmak çok olası.
Oysa, yoldaki küçük bozukluklar kontrolunuzu kaybetmenize yol açabiliyor.

İniş sırasında hızlanmak çok doğal. Çok da güzel.
Ama kontrol çok önemli.
Bunu sağlamak için her an yolu izlemek gerek.

Ön tekerleğin hem serbest olması hem de her türlü savrulmaya karşı gidonun avuçlarınızın içinde olması gerekli.

İnişte, mümkün olduğunca selenin arkasına doğru çekilip, yükü ön tekerlekten almalı.
Ne kadar geride oturulursa ön tekere o kadar az yük binmiş olur.
Böylece kontrol etmek kolaylaşır.
Geriye doğru gidin ve mümkünse hafifçe seleden kalkın.
Gidona sıkıca yapışıp elinizden kaçmasına izin vermeyin.

Hatta, pürüzlü ve engebeli yerlerin üzerinden geçerken gidonu yukarı doğru çekmeye çalışın.
Böylece ön teker, yoldaki engeller yüzünden yönünü şaşırmayacaktır.

Sadece ön tekeri kaldırmaya çalışmaktan öte, engelin üzerinden geçerken, ön tekerden sonra arka tekeri de hafifletmek için, arka teker engelin üzerinden geçerken sıçrarmış gibi yapmak engeli hiç hissetmeden aşmanızı sağlayabilir.

Offroad tekniklerini öğrenmek kolay değil.
Sürekli egzersiz yapmak çok önemli.
Ufak taşların bile üzerinden atlayarak geçmeyi adet edinmek gerek.
Daha sonra daha büyük engelleri aşarken üzerinden atlamanın, o engeli aşmak için şart olduğunu ve en kolay yol olduğunu anlayacaksınız.

Özellikle ön tekerin yoluna çıkan küçük bir taş bile, ön tekere, sizi yere yapıştırmaya yetecek bir saptırma yapacaktır.

Arka tekere çarpan bir taş sizi sarsar ama yere yapıştırmaz. 
Ama ön tekerin sarsılması bile dengenizi bozabilir.

Önünüze çıkan bir engelin yanından geçmek mümkün olabilir ama bunu öngörmek için sürekli yolu izlemek ve hep daha ileriyi hafızaya almak gerek.
Bu, zaten her zaman yapmamız gereken, "yolu kontrol altına alma" durumudur.
Hızlandıkça daha dikkatli ve hızlı karar almak gerekir.


Hiç yorum yok: