24 Şubat 2014 Pazartesi

Temizlik içinden gelir.

Yağmur yağmasa temizlik yapacağım yok.
Hayır, sular kesik değil, güneşi görünce duramıyoruz evde BeBeK ve ben.

Şimdi bunları yazarken de güneş yüzünü göster ya, bakalım bitirebilecek miyim?

Hızla yazıyorum.
Bisiklet temizliği çok önemlidir arkadaşlar.
Neden derseniz, öncelikle bisikletinize yeniden aşık olmanızı sağlar, öyle pırıl pırıl olunca bir başka olur.
Sonrasındaysa, ince bir temizlikte en ücra köşelerine ulaşır ve onu daha yakından tanırsınız.


Temizliğe önce bir kova su, fırça ve bulaşık deterjanı ile başlayalım.



Genel bir duşun ardından, ince temizlik için arka tekerleği söküp yere yatıralım.


Dişlileri (ruble) fırça ve deterjan ile temizlemek kolaydır.


Şekilde görüldüğü gibi.


Arkasını çevirip, eski ya da yeni bir diş fırçası ile daha dar yerleri de temizleyelim.


Üşenmeyin ve kirlenmekten korkmayın.


Detaylara girdikçe bisikleti daha iyi tanırız.


Tanıdıkça ne işe yaradıkları hakkında fikir sahibi olmaya başlarız.


Bence bisikletin en önemli ve temizlemesi en zor bölümü burasıdır.
Arka vites aktarıcı.
Eğer sık temizlemiyor ve iyi bir zincir yağı kullanmıyorsanız burada görüldüğü gibi zincirde ve makaraların üzerinde yağlı toz birikintileri oluşur.
Bunları çıkarmak çok zor olabilir.
Benzin en kolayıdır ama zarar verebilir.
Ben zor olan yolu tercih ediyorum çünkü zamanım çok ve zarar görmesin isterim.
BeBeK candır. Severim.


Yağlı zincirin dolaştığı heryerde bu yağlı kir tabakası birikir.


Haydi temizleyelim.


Diş fırçası çok işe yarar.


Bulaşık deterjanı yetmezse yağ sökücü kullanabilirsiniz.
Daha etkilidir.


İyi ki ince temizliğe girişmişim.
Arka vites aktarıcının bağlantı vidası gevşemiş.
Temizlemeye çalışırken yerinde oynadığını görüp nedenini araştırınca bunu anladım.
En az 3 tur çevirdim vidayı, ancak iyice sıkılmış oldu.
Bu temizliği yapmasaydım bunu göremezdim, bu da bir çok parçanın zarar görmesine neden olurdu.
Dahası, yerinde çıkması halinde zincirin tekerlekleri kilitlemesiyle düşmeme neden olurdu hafazanallah..!


Küçük bir bisiklet turu kadar enerji harcadım ama %80 temizlendi BeBeK.
%100 temizlik için tüm parçaların sökülmesi gerek.
O da başka bir zamana.

Birazdan kurumayan yerleri kuru bir bezle silip zinciri de yağladım mı tamam.
Öğleden sonra bir tur olabilir.


..

.

Hiç yorum yok: