3 Mayıs 2013 Cuma

Cuma sendromu


Artık göbek dişli, ayna kol ve arka dişliyi söküp takmayı öğrenmem gerek.
(Bu yazıyı yazdıktan sonra nette bir araştırayım.)
Biss'in son kenar köşe zımparasını yapmak için göbekteki pedal ve dişliyi sökmeye tamircime gitmek zorunda kaldım.

Hazır sanayiye gitmişken nalbura uğrayıp, WD40, zımpara, antipas ve cila gibi gerekli malzemeleri de alayım dedim.
Orada bir arkadaş benim bu bisikleti boyama işimle ilgilendi ve yardımcı olmaya çalıştı.
Tam boyalarla ilgili konuşurken dükkana giren bir oto boyacıya "Şu bisikleti sen boyayıversene." dedi.
O da "Hayatta uğraşmam." dedi, tam düşündüğüm gibi.
Ben niye uğraşıyorum ki bu işle. İşte bu yüzden. 
 Uğraşmazlar, ya da çok yüksek fiyat söylerler.

Neyse, biz yine şu boya bu boya kısmına döndük.
Ama tesadüf bu ya, bir otoboyacı daha girdi dükkana.
Bizim arkadaş ona da aynı talebi iletti.
"Bu arkadaş bisikletini boyamaya çalışıyor. Öyle tüp boya ile filan olmaz, profesyonel bir boya lazım dedim ama kimse yapmıyor, sen yapsana şu işi." dedi.
Otoboyacı Gökhan; "Neden?" diye sordu.

Çok komik oluyor bu insanlar.
Güzel soru, "Neden?"
Yani; "Benim bundan ne kazancım olacak?" demek bu.

Baktı ki, benim bisikletin boyası (hemen hemen) tamamen çıkarılmış.
"30-40 tl ye patlar bu iş." deyip ilave etti;
"Dün bir bisikleti boyadım, Şahane oldu. 80 tl aldım. Sahibi çok beğendi." dedi.

"Bak boyasını kazıdım, astar atıp, boyanacak sadece. 20 tl ye yap şu işi." dedim pişkince.

Neyse lafı uzatmayayım, 30 tl ye anlaştık.
Metalik lacivert olacak bizim Biss.
Hem de profesyonel bir boyacının elinden. 

Yeni ön arka aktarıcılar, vites değiştirme kolları, orta dişli ve aynakollarla bir de yeni zincir.
Benim Biss yeniden doğmuş gibi olacak.

Bu arada Koga Miyata'nın jant telleri de geldi.
O da yeni bir sele ilavesiyle hayata geçecek gibi görünüyor.

Bu bahar bisikletlerime yaradı.
Tadını da ben çıkaracağım.

Turk'ün Salcano'yu aldığım WD40 ile iyi bir zincir+dişli temizliği yapıp çarşı turuna çıktım.

Bodrum'da yine akşam oldu.

Araştırma sonucunda ilk önce kaset (arka dişli) değişimini buldum.
Sıra aynakol dişlilerinin değişiminde.

Hiç yorum yok: